måndag 27 oktober 2008

En tickande bomb...

Spännande rubrik va? Jo, M började ju med att ta hem en elak magsjuka som gjorde honom 6 kilo lättare och kass i nästan en vecka. Inte nog med det så smittades minstingen och började kräkas i onsdags och storasyster hängde på och insjuknade i lördags. Så nu sitter jag här och bara väntar på att detta elaka virus ska hitta fram till mig också. Har mått ganska risigt idag men ännu har inget skett...Tack snälla mamma och svärmor som tog hand om T & L i helgen. Ni är guld värda! Och tack T & L som står ut med att mamma och pappa är i huset en del.

Det har hänt en hel del uppe vid huset. Brokvisten är klar och blev väldigt fin och precis som jag tänkt mig! Inne sitter i stort sett alla väggar så nu sitter jag och slutskissar på köket som börjar bli dags att spika (bestämma). Elektrikern har börjat med sitt och ventilationen ska dras senare i veckan. Dessutom börjar det bli dags att dra dit rörmokaren igen för att bland annat dra upp vatten och avlopp till badrummet på övre plan.

Tack snälla storebror för all hjälp idag och i lördags! Du är otroligt skicklig och snabb! Tack kusin Emma som tillsammans med mig visade att tjejer också kan hantera en kap-och gersåg. Det var värre att få upp regeln för trappen! Och tack svärfar som sätter upp osb på löpande band och isolerar, utan handskar! Tack pappa också, du var flink med skruvdragaren! Detta börjar låta som inledningen på en bok eller ett tacktal på filmgalan så då är det nog bäst att avrunda.

Bilder kommer...

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja tjejer kan verkligen det där med sågar!!:) tänk va fint huset kommer bli när det är klart... å tänk va mitt hus kommer bli bra när jag har tränat så bra på erat.. hehe kramar!! kusin Emma

Anonym sa...

Inte bara brokvisten blev fin även balkongen är fin. Den var på plats idag. Är så spännande för det händer så mycket även inomhus nu. Hoppas att Tuva är frisk till helgen så Stockholmshjälpen vågar sig hem. Då blir det förmodligen kvistlackning och målning på löpande band :0)

Anonym sa...

Det var naturligtvis svärmor som glömde skriva avsändare ovan :0)

Anonym sa...

jadå vi kommer hem å hjälper till! ska bli kul att träffa er alla! //Therese

Anonym sa...

Nu är det mormors tur att vara utslagen i magsjuka. Måste nog hoppa över barnvakten, snickringen eller målningen nu i helgen.
Men jag ser fram emot när det blir trädgårdsbestyr.
/ma