tisdag 14 oktober 2008

Kvistlack

Jag började jobba förra måndagen så nu känner jag att bloggen redan börjar bli lite lidande. Eftersom jag sitter vid datorn i arbetet så drar jag mig ifrån att sätta mig vid den när jag är hemma. Dessutom ska jag förutom att jobba även hinna med att läsa en högskolekurs och som ni vet bygga ett hus.

I helgen har det varit aktivitet vid huset. 1 km innertak har kvistlackats två gånger och grundmålats en. Totalt 3 km. När det kändes tungt och enformigt peppade vi oss med att hälften återstår. 3 km till! Kul! Dessutom ska ju ytfärgen målas två gånger. Kul, igen!
Tack älskade svärmor för hjälpen! Tack Markus! Och tack lillebror Mats och kusin Jonas för all hjälp! 21 timmars jobb blev det lör-sön. Då huset i helgen varken hade fönster eller dörrar så blåste det lite lätt inne i huset. Så nu har jag dragit på mig en elak förkylning du jag stått mitt i korsdraget.

Jag skrev att huset inte hade fönster och dörrar i helgen som var men nu har det hänt en del. Bilder kommer senare. Håll till godo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog inte bara korsdraget som bidrog. Två snoriga och hostiga små kottar ställde nog också till det.
Hälsningar från en förkyld mormor.
Krya på dig...Kram

Anonym sa...

Det var bara roligt att få hjälpa till. Jag ställer gärna upp fler gånger.
Hälsningar från svärmor

Anonym sa...

Vad fint det vart med era fönster, såg jag idag! Gillar taket också!
//Marit (på 13)