tisdag 4 november 2008

Blod

Hej igen, nu var det väl ett tag sedan det kom ut ngt på bloggen! Eller? Vi har kommit en bit på väg i huset nu, elektriken har i stort sett gjort sitt, det är bara för dem att koppla i elskåpet de har satt upp inne. De måste dock vänta på vvs-arna att de ska i med golvvärmeskåpet. För vår del har vi isolerat i de flesta rummen samt skruvat upp OSBskivor. I morgon ska jag upp och fortsätta mitt arbete med isoleringen och skivskruvandet, förhoppningsvis ska den delen bli klar i helgen. När det är klart ska vi börja med taket tror jag, bäst att fråga ngn som kan först om vi ska sätta dit gipsskivorna innan taket!!

Tack för all hjälp med kvistlackning T och P, gå upp mitt i natten för att hjälpa bror din och L är beundransvärt arbete (Ni dök väl upp runt 12 bägge dagarna) hehe! E ska ha stort tack du med, tur att vi hade en sjuksköterska på plats då olyckan var framme. Hålborren gjorde mer än den skulle när far min skadade sin tumme, ingen större fara med den dock! Titta gärna in om ni åker förbi och ser DAKen på uppfarten, skönt med ett break ibland.

Vi ses sen!

2 kommentarer:

Skordby sa...

Hej!

Kul att se att ert fins hus verkligen börjar ta form. Jag måste göra ett besök när jag kommer hem till Mora nästa gång.

Hälsningar,
Michael Skordby

Hedatösen sa...

hej kusin.. du har blivit utmanad... kolla min blogg kram kusin emma