måndag 1 september 2008

Väggblock på gång

Idag drar killarna på blockverkstaden igång med huset. Det tar tydligen bara 1,5 vecka att göra blocken men vi måste vänta in leveransen av takstolar, fönster och dörrar innan huset kan monteras på plats. Detta ska enligt våran kvalitetsansvarige Micke ske måndagen den 29 september. Troligen packar jag picknickkorgen denna höstmorgon och ta med mig några filtar som jag kan krypa in i för att beskåda spektaklet när snickarna bara under ett par dagar monterar hela vårat hus. Ganska häftigt!

Ska upp och kika på tomten nu om det är någon aktivitet. Ska även besöka elektrikern för att fixa lite ström som vi kan bjuda vår grundkille på.

3 kommentarer:

anneli sa...

Lina,
Kul med en egen snygg blogg. Ser framemot att få följa bygget även om man inte är på plats.
Ska kolla in Stil också.
/ma

Marit sa...

Oj, vilken fin blogg!! Vad duktig du är, där ligger man i lä=)
Vore jättekul att ha bilder på platsen som den såg ut innan, du får gärna maila dem till mig! Adressen är maritklang@hotmail.com

Vi ses väl säkert någon dag!!
// Marit

Birgitta sa...

Vilken härlig blogg! Jag följer med spänning bygget även via bloggen med alla mysiga kommentarer